DÜN AKŞAM HAFİFTE OLSA DÖKTÜM BİR KAÇ DAMLA GÖZYAŞI

Ekim 26, 2009

  1. Son günlerde Türkiye ‘ de yaşanan olaylar canımı acıtıyor. Televizyonu açmak bile  istemiyorum. Şehit yakınlarının feryatları, gazilerimizin isyanları yüreğimi dağlıyor.  Ne oldu bize, buralara nasıl geldik…Nasıl başarabildik bu görüntüleri.  Dün , rahatsız olan bir arkadaşımın bir ilaç işi için 14.00 ‘ da Bürodan ayrıldım. 15.30 ‘ da  işim bitince , Büroya dönmekten vazgeçip, kendime izin verdim. Yaklaşık 16.00 sularında eve vardım. Evde bizim Cuci Han ( Köpeğim, 12 yaşında, 15 günlükken evimize gelmişti. Cengiz Han ‘ ın oğlunun ismini verdik ) ‘ dan başka kimse yok. Balkonda tezgahı kurdum, yanıma da Cuci Han ‘ ı aldım.  Evim, İzmir Hatay ‘ daki Kara Hastanesinin tam karşısındaki apartmanın çatı katı. Hastanenin Bahçesinde oldukça  uzun bir bayrak direği var. Bayraktan çizgi çekin, benim balkona denk  geliyor. Sanki bayrak benim balkonda dalgalanıyor. Bayrağın sol tarafındaki binanın üstünde Atatürk Büstü ve altında da “ BENİM MANEVİ  MİRASIM  AKIL VE  BİLİMDİR “  yazıyor. Hastanenin arkasında güzelim İzmir Körfezi ve 35.5 Karşıyaka……………… Manzara da uygun yani…………
  2. Mustafa Kemal ATATÜRK ’ün büstüne ve altındaki yazıya baktım, hafif içim burkuldu ve ilk kadehimi ATA ‘ ma kaldırdım. Sonra güzelim dalgalanan bayrağımıza baktım ve ikinci kadehimi de cumhuriyetçi, Atatürkçü, laik, bu ülkenin vatansever  insanları için kaldırdım. Sıra İzmir Körfezindeydi. Deniz durumu fena sayılmazdı. Aslında deniz hayatı gerçekten zordur. Emekli Deniz Subayı olduğum için için iyi bilirim. Üçüncü kadehimi de tüm denizcilere kaldırdım. 35.5 Karşıyaka ‘ ya baktım. Ara sıra atışırız, ama severiz birbirimizi. Çok sıkı cumhuriyetçi, Atatürkçü, laik bir halktan oluşur. Güzel insanlardır. Biz  Eşrefpaşalı olarak biraz entel buluruz Karşıyakalıları ama, dediğim gibi severiz. Kaldırdığım dördüncü kadehimi de 35.5 ‘ a. Beşinci dubleyi de tüm dostlarım için kaldırdım. Biraz da döndüm maziye, nereden nerelere geldik.  İçim acıdı………Hafifte olsa, döktüm bir kaç damla gözyaşı…………….
  3. Dün gece rüyamda da ; Hastanenin bayrak direğine tırmanıp, bayrağı yerinden çıkardım ve başladım caddede ” Türkiye laiktir, laik kalacak, şehitler ölmez, vatan bölünmez  ” diye koşmaya.  Sevdim ben şahsen rüyamı. Yarın da bazı arkadaşlarımla beraber bir yemekte olacağım. Bir restorandan çıkıp,  elinde Türk Bayrağı ile caddede koşan ve  bir adam görürseniz, hiç şaşırmayın…… İşte o adam benim dostlar……….

     Sevgi ve saygılarımla,                              Eşrefpaşalı

 

Yorum bırakın