KENAN PAŞAMA ARZIM VAR

Ekim 26, 2009

  1. EVREN Paşam, 1980 ihtilali ile ilgili olarak ” raferandum yapın. Suçlu olduğum konusunda çoğunluk sağlanırsa intihar ederim ” dedi. Biraz geçte olsa, bu konuda Paşama arzım var. Sayın Paşam, sakın olaki Anayasa raferandumundaki %  92 oya güvenme. Neden diye sorarsan , müteakip maddelerde arz edeceğim.
  2. İnsan oğlu nankördür  Paşam. 1980 öncesi Bakkaldan ekmek, yoğurt aldığımda bakkal beni ” siz uyuyun, ülke bitti. Siz ne biçim askersiniz ” diye fırçalardı. Oradan manava geçerdim, manav da ” al kirazı, eriki, afiyetle ye de, ülke elden gidiyor be, nasıl boğazından geçecek ”  diye kızardı. Halı saha maçında gol attığımda, arkadaşlar ” ulen pası verdik, kale boş, yuvarladın gitti,  gol diye bağırıyorsun, ülke batıyor be, gol atmak istiyorsanız, yıkın bu hükümeti ” derlerdi. Stresteyiz, iki kadeh atayım diye meyhanede içiyorum, yan masadan laf atarlardı ” oohhh, götürr,  götürr, ülke elden gitti, sen götürr  rakı , ciğeri, uykuluğu unutmuşsun, biz  ısmarlarız merak etme ” diye kalbimi kırarlardı. 
  3. Devrim olmadan ( Evren Paşam olmasaydı, adı devrim de olabilirdi. ) , eşime  ” ben artık bakkalın , manavın  yüzüne bakamıyorum. Halı saha maçında üç gol attım. Maçın en kötü adamı seçildim. Meyhanede her masadan laf atıyorlar.  Ben içkiyi bırakıyorum. Sporsa koşarım olur biter. Meyve pek önemli değil, yemeyiz anasını satayım. Ancak şu ekmek , yoğurt  işini ciddiye alalım. Ben nasıl ekmek ve yoğurt yapılır öğrendim. Omuz omuza bu işin altından kalkarız ” dedim.  Ancak  eşim  ” Hadi len, ben uğraşamam, yapın  darbeyi bu iş bitsin ” dedi.  Bilemiyorum, o da yargılanacak mı ?
  4. 12 Eylül  darbecilerinin yargılanması gündeme gelince, panik yaptım, ” ulan şimdi raferandum falan olur, Evren Paşa , emir verdiklerimi de yargılayın dedi. 12 Eylül öncesi bana fırça atanlara gidip destek alayım “ dedim. Önce, bakkala gittim. Bakkal ” Abi her şey çok flu , vallahi hatırlamıyorum. Evren Paşa çok ayıp etti ” dedi. Koştum manava, manav bizim Ahmet, ondan önce Babası Muharrem Amca yönetiyordu. Ahmet ölünce oğlu Kazım ‘ a kalacak. Yani Ailenin soy ağacını biliyorum.. Konuyu açınca, Ahmet , bana  büyük bir pişkinlikle ”  Vallahi , biz  burayı geçen sene devraldık, alakamız yok “ dedi. Halı saha desen, bu yaşta halı saha mı kaldı, pas geçtim onu. Koştum meyhaneye, açtım konuyu.  Bana ” Abi, biz bildik bilele,, iki kadeh attın mı, ne dediğin anlaşılmıyor ” dediler, iyi mi……….
  5. Sonuçta, sakın olaki bu halka güvenme Paşam. ” Yaşlıyım, henüz ilacımı almamıştım, dilim sürçtü falan ” de.  Paşam,  bir de intihar olayı çok ciddi bir iştir.  İki arkadaşı ve emrindeki iki personeli intihar etmiş  ve bu konuyu derinliklerine kadar analiz etmiş bir subayın konuşuyor. İntihar etmek  ile darbe yapmayı sakın birbirine karıştırma………Aman haa………….zor durumda kalabilirsin…………. 

Yorum bırakın